loading...
ایستگاه آموزش
LeArN Station بازدید : 1850 پنجشنبه 12 شهریور 1394 نظرات (0)

 باسلام خدمت بازدیدکنندگان وبسایت ایستگاه آموزش

زمان زیادی است است که جنگ در مورد محافظت از حریم خصوصی ایمیل جریان دارد و به فکر می رسد این جنگ در آینده نیز ادامه خواهد داشت. اکثریت عموم همیشه در پی اطمینان حاصل کردن از این مساله بوده اند که تنها دریافت کننده ایمیل می تواند پیام های آنها را دریافت نماید.بعضی درمورد سرقت هویت و داده های حساس شرکت خود که می تواند سرقت شوند، نگران هستند. بعضی دیگر نیز رابطه خوبی با این ایده نخواهند داشت که دولت ها در ایمیل های آنها سرک بکشند. اکنون سرویس وجود دارد که شما میتوانید برروی ایمیل هایی که ارسال میکنید رمز بگذارید. این سرویس محتوای ایمیل را به صورتی نامشخص در خواهد آورد و تنها به دریافت کننده اجازه خواهد داد  تا آن را رمزگشایی و مطالعه نماید. 

خب فک نکنم دیگه نیازی به مقدمه دیگه ای باشه! بریم سراغ آموزش ...!

PGP یا (حریم خصوصی خوب) چیست:

عمر نرم افزار رمزنویسی مورد استفاده برای ارتباطات به سال 1991 یعنی موقعی که "فیل زیمرمن" آن چه که "حریم خصوصی خیلی خوب" (Pretty Good Privacy) یا (PGP) صدا میکنید را بوجود آورد، باز خواهد گشت. استاندارد PGP اهمیت خود را به حقیقت رساند و خیلی راحت به منبعی برای رمزنگاری تبدیل شد.PGP اصلی از راه بوجود آمدن یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی کار می کرد که مورد اول برای رمزنگاری و مورد دوم برای رمزگشایی و مطالعه آن مورد استفاده قرار می گرفت درآخر، PGP با استاندارد OpenPGP و GnuPG جایگزین شد اما اصطلاح PGP همچنان بر سر زبان هاست و برهمین پایه است که هنوز زمانی که درمورد رمزگذاری ایمیل صحبت میکنیم.ابزارهای رمزنگاری ایمیل حال حاضر از گزینه های مختلف این PGP مدرن استفاده میکنند.

----------------------------------------------------------------------------------

شاید راحت ترین راه برای استفاده از ایمیل های رمزگذاری شده بهرمند از کلاینت یا سرویس ایمیل فعلی کاربر باشد و از این طریق دیگر احتیاجی به استفاده از نرم افزاری جدید نخواهد بود. خوشبختانه گزینه های رمزگذاری مختلفی برای سرویس های ایمیل محبوب در دسترس هستند که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نماییم:

GMAIL (جیمیل) :

 

GMAIL از رمزنگاری ایمیل پشتیبانی نمی کند اما با مراجعه به کروم استور می توانید قسمت های الحاقی برای رمزگذاری را جستجو نمایید. یکی از بهترین گزینه ها با نام"Mailvelope" میشناسیم که از ابزارهای خود گوگل برای رمزگذاری استفاده می کند. گزینه دیگر "Secure Mail" خواهد بود که میتوان تنها بین دو کاربر GMAIL امکان استفاده دارد. هر دو مورد دکمه های رمزگذاری را اضافه می کنند که به کاربر اجازه خواهد داد یک ایمیل را برای یک دریافت کننده مشخص رمزگذاری نماید..

Out look (اوت لوک) :

Out look درجهان کسب و کار از حمایت بالایی برخوردار است و برهمین پایه از رمزگذاری حمایت می نماید، اما ابزار رمزنگاری به خوبی در آن نهان هستند. برای رمزگذاری یک پیام باید وارد زبانه Options شده، به More Options مراجعه نمایید، Message Options را انتخاب نموده، به بخش Security Settings بروید و بعد Encrypt message contents and attachments را برگزینید. همانطور خواهید توانست رمزگذاری کل پیام های ارسالی خود را در بخش Trust Center انتخاب نمایید. اگر از آفیس 365 استفاده می کنید می توانید از رمزگذاری پیام در این سرویس به همراه چند ویژگی امنیتی دیگر استفاده نمایید.

YAHOO! MAIL (یاهو میل) :

YAHOO! MAIL در اصل بعضی از فناوری‌های گوگل را برای کمک به حفظ کردن از ایمیل خود بکار گرفته است. بر همین پایه، افزونه های رمزنگاری OpenPGP در دسترس هستند که می توانید آنها را نصب نمایید و امنیت بیشتر برای ایمیل های خود را فراهم نمایید.

-----------------------------------------------------------------------------------------

قسمت های دیگر شما در بازی بزرگ رمزگذاری ایمیل، برنامه های مبتنی بر وب هستند که اجازه خواهند داد وارد برنامه های جداگانه در وب شده و از آن برای ارسال ایمیل های خود یا افزودن ویژگی های اضافی به سرویس های قدیمی خود استفاده نمایید. بعضی از این رمزگذارها  برای استفاده خانگی و برخی برای محیط های حرفه ای‌تر به وجود آمده اند .

Virtru (ویرترو) :

Virtru و طیف بزرگی از افزونه ها برای اندروید، اپل، اوت‌لوک، فایرفاکس و جاهای دیگر را ارائه می دهد، اما سرویس های وب‌میل ارائه نمیدهد و از این شکل باید تغییراتی در ایمیل قدیمی خود ایجاد نمایید. وقتی که قصد رمزگذاری پیام ها را دارید باید آن را فعال نمایید و وقتی که قصد این کار را ندارید، آن را خاموش نمایید. هر زمان که اراده نمایید خواهید توانست رمزگذاری را کنسل نمایید. نسخه پایه ویرترو کاملا رایگان است.

LOCKBIN (لاک بین) :

عضو سایت به صورت مستقیم خواهد توانست به وب سایت لاک‌بین وارد شده و یک ایمیل را تایپ نماید. تا وقتی که در شبکه هستید ارسال ایمیل ها به هر اندازه رایگان خواهد بود. اگر دارای بیشتر از یک کاربر هستید هزینه استفاده از LOCKBIN ماهانه 10 دلار خواهد بود.

Proton Mail (پروتون میل) :

Proton Mail قسمت هایی منحصر به فرد محسوب خواهد شد. این پروژه که توسط مهندسان سوئیسی شکل گرفته از چیزی که آنها "معماری دسترسی صفر" نامیده اند، استفاده می نماید تا یک کلاینت ایمیل بوجود آورند و کاربران خواهند توانست از این راه پیام هایی را ارسال نمایند که توسط هیچ فرد دیگری قابل مشاهده نخواهد بود. رمزگذاری به طور کامل در دستگاه کلاینت صورت خواهد گرفت و Proton Mail به داده های کاربر هیچ کاری ندارد. به خاطر همین نمی تواند در حساب کاربری وی فضولینیشخند کند و هیچ جزئیاتی را ارسال نماید. پروتون‌میل مراحل اولیه فعالیت خود را سپری می کند و میزان واقعی موثر بودن آن اندکی نامعلوم خواهد بود.

 

Hush mail (هاش میل) :

Hush mail قسمت هایی را به دلیل رمزگذاری ایمیل در اختیار افراد، کسب و کارها، بخش خدمات درمانی و نمایندگان فروش قرار خواهد داد. همچنین قابلیت بوجود آوردن ایمیل های مستعار نامحدود و دانلود یک نسخه ویژه موبایل برای تلفن همراه نیز وجود دارد. با این وجود، به نظر می رسد هاش‌میل توانایی ندارد داده های عضو را از دسترس آژانس امنیت ملی آمریکا و سازمان های دولتی دیگر حفاظت نماید واین مساله کاهش امتیاز آن را موجب شده است.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 طراحی و آموزش توسط: وبسایت ایستگاه آموزش Learn-station.ir

کپی برداری بدون ذکر منبع و لینک کردن دادن به وبسایت ما شرعا حرام و پیگرد قانونی دارد!

آموزش های درخواستی خود را در قسمت نظرات اعلام کنید! به موقع قرار می دهیم!

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    فعالیت ما را چگونه ارزیابی می کنید؟
    موافق با راه اندازی کانال تلگرام برای سایت هستید؟
    سئو سایت
    SEO Reports for learn-station.ir
    با ما باشید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 65
  • کل نظرات : 353
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 139
  • آی پی امروز : 99
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 124
  • باردید دیروز : 86
  • گوگل امروز : 10
  • گوگل دیروز : 17
  • بازدید هفته : 341
  • بازدید ماه : 1,409
  • بازدید سال : 17,271
  • بازدید کلی : 1,081,122