loading...
ایستگاه آموزش
LeArN Station بازدید : 1178 پنجشنبه 07 اسفند 1393 نظرات (0)

آموزش ترفندهای مخفی ویندوز7و8 به صورت تصویری

باسلام خدمت بازدیدکنندگان وبسایت ایستگاه آموزش.

امروز با یک آموزش جدید در خدمت شما هستیم که حتما بدرد کاربران حرفه ای ویندوز8و7میخورد!

در ویندوز8 و7،ممکن است شما فکرکنید که دیگرهمه چیز را درباره ویندوزتان بدانید وجای مشکلی نیست ، اما بگذارید کمی واقع گرایانه به این موضوع بنگریم؛ هنوز هم امکانات و ترفندهایی وجود دارند که بطور کامل باز نشده‌اند و ممکن است از بعضی از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید. 

ما در این مقاله سعی بر آن داریم که در دل این سیستم‌عامل ها وارد شویم و بهترین قابلیت‌ها و امکانات مخفی آن را برایتان استخراج بنماییم؛ یا حداقل بعضی از کارها را به‌شکلی آسانتر انجام دهیم.

خب دیگه معطلتون نمیکنم! بریم سراغ آموزش ...

۱. کلیدهای ترکیبی Win + X

تعداد اندکی از کاربران ویندوز از این کلید جادویی استفاده می‌کنند. کافی است که با فشردن همزمان دو کلید Windows + X به صفحه Windows Mobility Center دسترسی پیدا خواهید کرد. این پنجره در دو نسخه ویندوز ۷ و ویستا برای شما نشان داده خواهد شد که با آن می‌توانید کارهای مهم را به‌ آسانی انجام دهید؛ مثلاً نوع مصرف باتری خود را تغییر بدهید، وایرلس دستگاهتان را بررسی نمایید و ….

در این صفحه امکان جدیدی وجود ندارد، اما انجام تعدادی از کارها را برایتان آسانترمی کند. متأسفانه این صفحه در ویندوز 8 پاک شده و با استفاده از کلید ترکیبی فوق، برای شما فقط یک لیست باز میشود که میان‌برهایی در آن وجود دارد.

 

۲. ضبط و ذخیره همه کلیک‌ها و کلیدهای فشرده شده برای رفع مشکل

ممکن است شما تاکنون سعی کرده‌ باشید تا اشکال رایانه ای یکی از دوستانتان را برطرف کنید، ممکن است متوجه شده‌اید که چه مقدار مهم است بدانید که طرف مقابل گام به گام در حال انجام چه عملیاتی است؛ مخصوصاً زمانی که اشکالش همانطور پابرجا بماند و نمیدانید کجای راه‌حل شما را غلط رفته اید.

 

سیستم‌عامل ویندوز اکنون دارای امکانی به اسم Problem Steps Recorder است که خواهید توانست آن را با نام Record steps or reproduce a problem پیدا کنید.

 

 

در ویندوز 8 کافی است که با باز کردن منوی Start، عبارت Steps Recorder را بنویسید.

زمانی که این نرم‌افزار را اجرا می‌کنید، شما با یک صفحه بسیار ساده مواجه می شوید؛ کافی است که بر روی Start Record کلیک نمایید تا همه ی عملیات شما ضبط و ثبت شوند. در پایان، یک فایل HTML بصورت ZIP شده در اختیارتان قرارمی گیرد.

 

۳. کلید shift + چپ کلیک روی برنامه باز در Taskbar

ممکن است بخواهید که یک پنجره دیگر از نرم‌افزاری که فعلاً در حال اجرا است را باز کنید، کافی است که کلید Shift را نگه‌ دارید و یک کلیک با موس بر روی آن برنامه انجام بدهید؛ می بینید که نسخه دیگری از همان برنامه برای شما اجرا خواهد شد. این قابلیت در دو ویندوز ۷ و ۸ قابل اجرا می باشد.

 

 

۴. اسکرین‌شات سریع از کل صفحه

کلید PrintScreen برای برداشتن یک اسکرین‌شات ممکن است کمی کند باشد. در ویندوز ۷، ابزاری به نام Windows 7 Snipping Tool وجود دارد که بوسیله آن گرفتن اسکرین‌شات را کمی آسانترخواهد کرد.

 

در ویندوز 8، امکان دیگری اضافه شده که فقط با استفاده از کلیدهای ترکیبی Windows + PrintScreen، یک اسکرین‌شات کامل از کل صفحه برای شما گرفته می‌شود و در همان زمان در پوشه Pictures ذخیره می‌شود.

 

۵. ایمیل فایل تنها با یک راست کلیک

 

اگر شما کاربر یکی از نرم‌افزارهای ایمیل کلاینت همانند Outlook باشید، ویندوز 7 و 8 کار فرستادن فایل را برای شما آسانتر کرده است! تنها کافی است که بر روی فایل منتخبتان راست کلیک کرده و

گزینه Send To > Mail recipient را برگزینید. باقی کار را به عهده نرم‌افزار ایمیل کلاینت بگذارید.

۶. استفاده از File History در ویندوز 8

ویندوز 8 امکانی را با نام File history اضافه کرده که تعداد کمی ازاستفاده کنندگان با آن آشنایی دارند. برای استفاده از آن، کافی است که یک درایو دیسک‌سخت را به رایانه خود متصل نمایید، ویندوز بطور اتوماتیک شروع به آرشیو کردن فایل‌ها خواهد کرد.

 

 

حتی یک قابلیت بهتری که در File History موجود هست، ذخیره کردن نسخه‌های تغییریافته یک فایل است؛ بدین ترتیب که ممکن است در یکی از فایل‌های متنی خود تغییری را بطور اشتباه انجام بدهید و ازنسخه قبل پشتیبان ندارید، می‌توانید که بوسیله این امکان، نسخه‌های قبلتر را مشاهده کنید. برای فعال‌سازی این قابلیت، در محیط جستجوی ویندوز 8، کافی است نام این عبارت را جستجو کنید و آن را روشن کنید.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 طراحی و آموزش توسط: وبسایت ایستگاه آموزش Learn-station.ir

کپی برداری بدون ذکر منبع و لینک کردن دادن به وبسایت ما شرعا حرام و پیگرد قانونی دارد!

آموزش های درخواستی خود را در قسمت نظرات اعلام کنید! به موقع قرار می دهیم!

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    فعالیت ما را چگونه ارزیابی می کنید؟
    موافق با راه اندازی کانال تلگرام برای سایت هستید؟
    سئو سایت
    SEO Reports for learn-station.ir
    با ما باشید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 65
  • کل نظرات : 353
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 139
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 66
  • باردید دیروز : 86
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 17
  • بازدید هفته : 283
  • بازدید ماه : 1,351
  • بازدید سال : 17,213
  • بازدید کلی : 1,081,064